Michel Ariens is een ondernemer, podcast host, spreker, growth marketeer en digital advertising specialist.

Hij heeft meerdere (corporate) startups opgezet en ook geholpen bij de groei hiervan. Michel is tevens co-founder van een award-winning commerce startup en hij is actief als gastauteur, gastspreker en podcast-host. Kortom, Michel Ariens is een expert en ervaringsdeskundige in alles wat te maken heeft met digital growth, digital marketing en ondernemerschap.

Digital

advertising specialist.
Michel heeft verschillende marketing rollen vervuld. Vanuit grote corporaties zoals Unilever en Innoleaps, maar ook binnen zijn eigen ondernemingen. Michel is gefascineerd door digitalisering en de (groei)kansen die deze ontwikkeling biedt voor bedrijven. Als digital advertising specialist weet Michel alles over de rol van online advertising in succesvolle marketingcampagnes en formuleerde hij vanuit .CREW een unieke, data-driven digital marketingformule. 
Digital.
Driven. Growth.
Digital Driven Growth; drie termen die zowel los als gezamenlijk perfect samenvatten wie Michel is en waar hij zich mee bezig houdt. Onder het motto ‘bouwend aan de volgende generatie digital’ is Michel ook op social media actief en publiceert hij regelmatig video’s op Youtube waarin hij zijn ervaringen en inzichten deelt.

.CREW

Sinds 2018 is Michel eigenaar en chief digital van .CREW, een full-service digital growth marketing agency, in Utrecht. Deze snelgroeiende growth agency helpt bedrijven onder meer bij het formuleren van groeistrategieën, het creëren van aantrekkelijke content en het groeien van organisch bereik. .CREW biedt een unieke marketing-formule die maakt dat ze verbluffende resultaten opleveren, vaak tot wel 300% meer performance bij overstappende klanten! Michel is binnen .CREW als owner en digital advertising specialist verantwoordelijk voor het aansturen van dit creatieve digitale team.

Content .CREW

Content.CREW is het jongere broertje van .CREW en de nieuwste onderneming waar Michel bij betrokken is. Content.CREW helpt bedrijven bij professionele contentcreatie in alle denkbare vormen, zoals video’s, GIFjes, animaties en (product)afbeeldingen. Waar .CREW gespecialiseerd is in het inzetten van de juiste marketingstrategie, helpt Content .CREW juist met contentcreatie.

Michel Ariens

Author & Speaker

Michel deelt zijn kennis en ervaring vol enthousiasme, en gaat ook graag in gesprek met andere marketeers en digitale experts als gast in podcasts. In de afgelopen jaren was Michel onder andere te gast in de ‘Growth Deep Dive’ podcast van RedPandaWorks, gaf hij Webinars voor het UWV en schreef hij verschillende (gast)artikelen over actuele digitale onderwerpen. Michel is ook beschikbaar als spreker of voor het geven van colleges, trainingen of webinars.

Sinds 2020 is Michel Ariens de host van de podcastserie ‘Aandachtstrekkers’ waarvoor reeds twee seizoenen zijn gemaakt. Het eerste seizoen maakte Michel samen met Ewoud Uphof, Growth Marketeer en ondernemer. Het tweede seizoen van de podcast maakte Michel vanuit deondernemer.nl (DPG Media) samen met Patrick Wessels, ook wel bekend als de Consumentenpsycholoog.

Entrepreneur
Het ontbreekt Michel zeker niet aan een entrepreneurial spirit. Hij startte meerdere ondernemingen, was betrokken bij het opzetten van corporate startups voor verschillen de grote corporaties en stapte in als digital partner bij .CREW. Inmiddels is Michel in de rol van investeerder bij nog enkele andere ondernemingen betrokken en hij is voorlopig nog lang niet klaar.
Companies (co-)founded:
.CREW
2018
Michel heeft .CREW opgericht met zijn co-founder nadat hij bij startups en corporates hetzelfde probleem zag terugkomen: digitale groei werd (nog) te veel op traditionele wijzen aangevlogen door de meeste marketing bureau’s, waardoor performance niet optimaal was. Op basis van een unieke data-gedreven marketingmodel waarbij content en targeting nog verder op elkaar worden gematcht wordt er meer relevantie en meer performance gerealiseerd.
Tubclub
2019
In 2019 heeft Michel als co-founder het bedrijf de TubClub opgericht met een unieke propositie: persoonlijke wellness ervaring op locatie. Met speciaal ontwikkelde hottubs en logistieke operatie kon iedereen in NL, consument of evenement, een hottub bestellen online en werd deze tot in de tuin bezorgd. In 2021 is Michel succesvol ge-exit met zijn co-founder.
Impressiv
2020
Met het unieke marketingmodel van .CREW zag Michel bij zijn klanten en in de markt nog een bottleneck ontstaan → de performance van targeting en advertenties tot een modulair niveau analyseren kan onvoldoende om échte doelgroep inzichten te vinden. Zijn oplossing is het bouwen van een eigen software platform, .MPRESSIV: next generation marketing platform voor het optimaliseren en opschalen van de beste online campagnes.
Noony
2021
In het begin van 2021 heeft Michel als co-founder Noony in de markt gezet. Het idee van een Noony is ontstaan door het comfort van een deken te combineren met de praktische aspecten van een hoodie. Michel was verantwoordelijk om het bedrijf te scalen en naar een hoger niveau te tillen.

Content.CREW
2022
In de herfst van 2022 lanceert het team van .CREW, onder leiding van Michel, een nieuw concept; Content.CREW. Vanuit dit content platform helpt het team bedrijven bij contentcreatie in alle soorten en maten. Productafbeeldingen, video’s, GIF’jes, animaties en meer. Wat je ook nodig hebt, Content.CREW kan je helpen!

Waar het allemaal begon

Michel studeerde aan de Universiteit van Utrecht en de Technische Universiteit van Eindhoven (TU) en behaalde hier zijn Bachelor of Science (BSc) in Science and innovation management en zijn twee Masters in Innovation management en innovation sciences. Gedurende deze tijd gaf Michel tevens les aan de Hogeschool van Utrecht in Fundamentals of Mathematics. Bij Philips heeft Michel tijdens zijn afstuderen uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe productized services ontwikkeld kunnen worden binnen corporates; met andere woorden, hoe kun je van een product een dienst maken om zo meer omzet te genereren?